11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenciler, perakendecilik kavramını tanımlayabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenciler, perakendeciliğin ekonomideki yerini ve önemini açıklayabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenciler, dağıtım kanalı içinde perakendeciliğin yerini değerlendirebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan örenciler, perakendecilerin dağıtım kanalında yer alan tüm taraflar ile ilişkilerini tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
2 Perakendeciliğe Giriş Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
3 Perakendecilikte Stratejik Planlama Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
4 Perakende İşletmeleri, Türleri, Geleneksel Olmayan Perakendecilik Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
5 Tüketici Davranışı: Hedef Kitleyi Belirleme ve Anlama Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
6 Perakendecilikte Uzun Vadeli İlişkiler Kurma ve Yönetme Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
7 Mağaza Yeri Seçimi, Karlılık Analizleri Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
8 Ara Sınav
9 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
10 Bilgi Sistemleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
11 Ürün ve Fiyatlandırma Stratejileri Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
12 İletişim Stratejisi Michael Levy and Barton A. Weitz, Retailing Management (8th ed. ), McGrawHill, 2012
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall. Patrick M. Dunne ve Robert F. Lusch, Retailing, Thomson.Uluslar arası Süreli Yayınlar (Journal of Retailing, International Journal of Retail and Distribution Management).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
18
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
11
Final Sınavı
1
24
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010